Zondag 5 mei zijn Joffrey Vogelzang en Wouter Middelhof gestart met het kijken naar de mogelijkheden en voorwaarden om een supportersvereniging op te richten. Uit het verleden waren er al een aantal pogingen gedaan om een supportersvereniging van Fc Twente te beginnen in Glanerbrug maar deze zijn er nooit doorgekomen. Voor Joffrey en Wouter juist een streven om dit wel voor elkaar te boksen.

Er werd een pagina aangemaakt op Facebook om te kijken of er animo was binnen Glanerbrug. Een ware storm aan positieve reacties en het bericht werd volop gedeeld. Heel Glanerbrug wist binnen no-time wat de plannen waren. Nog geen 24 uur later waren er 500 likes op onze Facebook pagina. Voor ons het teken om een voorinschrijving te starten om te kijken hoeveel mensen er ook daadwerkelijk lid zouden willen worden. Ondertussen werden een secretaris (Johnny Stübener) en penningmeester (Sandra Hofhuis) toegevoegd aan het 2-koppige bestuur. Zo hadden we de lege plekken ingevuld.

Ook hier werden verrast door het aantal inschrijvingen. Binnen enkele uren hadden zich al 100 leden aangemeld. Ongekend hoe snel het zich aan het verspreiden was. Sponsoren schoten ons te hulp omdat ze het een mooi initiatief en wouden ons graag op weg helpen. Ondertussen waren er afspraken gemaakt met de notaris voor het opmaken van de statuten. Deze werden 25 juli ondertekend en vanaf dit moment was de vereniging een feit. Maandag 29 juli 2019 was onze eerste ledenvergadering. Hierin stelde het bestuur zich voor en werden onze plannen en doelen aangegeven.

Onze eerste actie als vereniging was voor ons een hele mooie. Het terughalen van het oude scorebord die voorheen op het Diekman stond en nu in bij de plaatselijke voetbalvereniging in Rekken. Met vrijwilligers uit Rekken en mensen uit ons eigen ledenbestand kon er een vrachtwagen worden geregeld. Het scorebord werd erop geladen en keerde terug waar het hoorde; Het Diekman. De plek waar nu de vrouwen en jeugd van Fc Twente traint en hun wedstrijden speelt. Meer over deze actie is hier te lezen, waaronder een video die door Tubantia is opgenomen. We laten ons zien en horen en dat wordt goed ontvangen. Ook zijn onze maatschappelijke seizoenkaarten die we hebben aangeschaft een mooie manier om mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken of voor mensen waarvoor het niet “normaal” is om een wedstrijd te bezoeken een lust voor het oog voor ons als bestuur. Blije gezicht en de Grolsch Veste weer voorzien van 2 gevulde stoelen.

Inmiddels is het oktober en hebben we met een bus vanuit Glanerbrug de uitwedstrijden in en tegen Heerenveen bezocht en zijn we ook naar Feijenoord geweest. Een groot succes en een dolle boel in de bus. De 5 uitwedstrijden die we ons hebben voorgenomen moeten met dit succes te behalen zijn. Verder konden onze ledenpassen worden afgehaald op de lokale braderie. Een kraam met truien, sjaals, rompers en T-Shirts en een verloting was een doorslaand succes en zeker voor herhaling vatbaar.