De afgelopen periode staan de uitsupporters er niet best op. Te vaak zijn er voorvallen waar achteraf makkelijk de supporter kan worden aangewezen anderzijds zijn er helaas ook altijd een paar supporters die het verpesten op deze manier. Laten we als Glanerbruggers er ieder geval alles aan doen om ervoor te zorgen dat we uitwedstrijden kunnen bezoeken met een eigen bus en een gezellig groep mensen.

Statiegeld op blik
Vanaf 1 april is een landelijk dekkend en consumentvriendelijk statiegeldsysteem operationeel voor alle metalen drankverpakkingen van 3 liter of minder. Dus ook op de blikjes die wij verkopen in de bus. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden hoe dit in te zamelen. De opbrengst gaan we ook naar kijken, dit zullen we nog gaan communiceren met jullie.

Zomerfeest SV Glanerbrug
Zoals iedereen wellicht al heeft gezien willen we graag een gaaf feest met onze leden houden. Echter blijft een passende datum lastig. Er zijn nu zo’n 30 aanmeldingen maar dit is te weinig om het door te laten gaan. Daarom het dringende verzoek wanneer je wel kunt maar je nog niet hebt opgegeven dit alsnog te doen zodat we inzicht krijgen of we zaken moeten gaan vastleggen of niet. Aanmelden kan uiteraard via onze app.

Ontbijtbar
De ontbijtbar waar onze maatschappelijke commissie druk mee is geweest loopt ten einde. Dat kinderen met een lege maag naar school komen is toch nog iets waar men zich nog erg in vergist. Samen met de scholen, lokale ondernemers is er een mooi initiatief opgezet en met een fantastische inzet van vrijwilligers is het ook allemaal goed terecht gekomen. Zeker iets waar we trots op zijn.

Busmaatschappij
De busmaatschappij Hartemink heeft van hogere hand helaas te horen gekregen dat zij geen voetbalsupporters meer mogen rijden. Dit door vervelende voorvallen bij andere busritten. Daarop hebben wij contact gehad met de maatschappij omdat wij, en ook Hartemink de busritten met ons altijd als prettig hebben ervaren, echter is wel een feit dat we gaan kijken hoe nu verder. Nick Adolfsen is al druk bezig met gesprekken voeren met maatschappijen of we elkaar hierin kunnen helpen. Zodra we hier ook meer informatie over hebben zullen we dit delen.

60 jongeren naar FC Twente – Cambuur
Voor de thuiswedstrijd tegen Cambuur heeft Jumo Lochan 60 kaarten beschikbaar gesteld voor jongeren uit Glanerbrug. Wij als SV hebben geholpen door te kijken en jongeren te vinden wat aardig gelukt is. Daarom zullen we niet met 1 bus zoals normaal een thuiswedstrijd bekeken maar in dit geval dus met 2 bussen richting de Grolsch Veste rijden.

Zonnepanelen Buurthuis
Ons nieuwe onderkomen Het Buurthuus aan de bultsweg is voorzien van zonnepanelen. Hiervoor hebben wij het buurthuis geholpen door de helft van de aanschaf te doneren. Nu wij gebruik morgen maken van het buurthuis, dat van alle gemakken is voorzien kunnen we bij het buurthuis ook hopelijk geld gaan besparen door deze oplossing. Het is een hoge aanschaf maar we gaan er vanuit dat dit uiteindelijk ook zijn vruchten gaat afwerpen voor ons fantastische onderkomen.

Het Bestuur